HONDA e

Elektrické vozidlo novej generácie

HONDA e
  • Honda e stelesňuje víziu značky pre jednoduchosť mestskej mobility
  • Vynikajúci exteriérový dizajn s čistým minimalistickým vzhľadom - navrhnutý bez kompromisov
  • Platforma pohonu zadných kolies, nezávislé zadné odpruženie a rozloženie hmotnosti 50:50 zlepšujú dynamické jazdné vlastnosti
  • Zjednodušenie technológie zameranej na používateľa s ľahkosťou prepája cestujúcich s každodenným životom

Automobilový priemysel sa mení rýchlejšie ako kedykoľvek predtým vo svojej histórii, pričom zbližovanie trendov a vývoja formuje tvár tohto odvetvia nad akékoľvek očakávania. Honda predpovedá, že do roku 2030 bude vývoj automobilov zameraný na elektrifikáciu, automatizáciu a služby. Environmentálne problémy, ako napríklad zmena podnebia, zvyšujú dopyt po čistejšej mobilite a urýchľujú elektrifikáciu automobilov.

Honda si uvedomuje, že technológia sa vyvíja rýchlym tempom so vznikom autonómnych a umelých technológií a ako taký sa vyvíja aj vzťah medzi zákazníkmi a ich automobilmi. Zákazníci sa usilujú o zvýšenie prepojenia medzi svojím autom a bežnými elektronickými zariadeniami, a tak aj s vonkajším svetom. Tento prístup zameraný na človeka v automobilovom priemysle vidí zákazníkov, ktorí považujú mobilitu za službu, ku ktorej majú prístup, a nie za produkt, ktorý vlastnia.

Kompaktná, plne elektrická Honda e je inšpirovaná predikciou značky Honda do roku 2030 a jej snahou o zlepšenie životného prostredia, hlavne v rušných mestských oblastiach. Úplne nový model Honda e je od základov navrhnutý tak, aby poskytoval dokonalý komplex pre moderné mestské prostredie, a je dokonalým výtvorom založeným na filozofii značky zameranej na človeka.

Honda e sa prvýkrát objavila v roku 2017 v koncepčnej podobe ako „Urban EV“. Nasledoval model Honda e Prototype, takmer pripravený na výrobu, ktorý na ženevskom autosalóne v roku 2019 získal medzinárodné uznanie. Automobil pripravený na výrobu mal svoju úplnú globálnu premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019.

Kompaktný EV je vybavený najmodernejšou technológiou a pokročilým inteligentným pripojením, aby majitelia udržali synchronizáciu s každodenným životom. Honda e stanovuje nové technologické štandardy v segmente kompaktných EV s intuitívnymi informačnými službami a pripojenými aplikáciami, ktoré sa hladko integrujú s moderným životným štýlom majiteľa. Prístup k nim je možný prostredníctvom dvoch dotykových displejov, umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant alebo pomocou aplikácie pre smartfóny My Honda +.

Integrovaný agent umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant (HPA) časom rozvíja lepšie porozumenie hlasu jednotlivca, čo mu pomáha ľahšie poskytovať presnejšie reakcie a ľahšie spájať auto a vodiča s moderným životom. Pokročilá technológia navrhnutá na zjednodušenie zážitku vodiča zahŕňa aj digitálny kľúč, ktorý umožňuje bezpečný prístup k automobilu prostredníctvom smartfónu, a bezproblémový systém odomykania, ktorý zaisťuje odomknutie, pripojenie a pohotovosť vozidla Honda e vždy, keď vodič príde k vozidlu.

Honda e bola navrhnutá bez kompromisov a so zameraním na funkčnosť a použiteľnosť. Vyznačuje sa hladkým, elegantným a moderným vzhľadom. Od typických kombinácií predného a zadného svetla LED a štýlového krytu skleneného nabíjacieho portu až po čisté línie a zapustené prvky, ktoré optimalizujú aerodynamickú účinnosť a zdokonalenie, Honda e má prepracovanú identitu malej Hondy pre ďalšiu éru mestskej mobility.

Túto náročnú filozofiu dizajnu zvýrazňuje kamerový systém bočných spätných zrkadiel (SCMS), ktorý tradičné bočné spätné zrkadlá nahrádza kompaktnými kamerami, ktoré živý obraz v reálnom čase prenášajú na dve šesťpalcové obrazovky vo vozidle. Kamerová technológia, prvá v kompaktnom segmente, prináša významné výhody z hľadiska bezpečnosti, aerodynamiky a rozmiestnenia.

Interiér dopĺňa jednoduchý a čistý exteriérový štýl a využíva jemné, moderné materiály na vytvorenie relaxačného prostredia podobného salóniku, ktoré okamžite izoluje cestujúcich od zhonu každodenného života. Veľkorysý rázvor umožňuje priestor pre cestujúcich porovnateľný s priestorom v autách vyššieho segmentu, pričom jednoduchý prístup prispieva k priestrannému vnútornému prostrediu.

Honda e poskytuje najkomplexnejší sortiment pomôcok pre vodiča vo svojej triede pre maximálnu bezpečnosť pri navigácii po rušných uliciach. Vylepšená súprava bezpečnostných prvkov zahŕňa pridanie troch nových bezpečnostných technológií do modelu Honda e, vrátane ovládania škrtiacej klapky na zmiernenie následkov zrážky, ktoré zabraňujú náhlemu zrýchleniu pri cúvaní alebo jazde po naštartovaní vozidla, keď je v ceste prekážka. Funkcia brzdenia pri nízkej rýchlosti využíva núdzové brzdenie pri jazde pri nízkej rýchlosti, a systém oznámenia pohybu vozidla upozorní vodiča, keď sa vozidlo pred ním začne pohybovať.

Ďalšou novou funkciou je parkovací pilot Honda, ktorý vodiča podporuje monitorovaním parkovacích miest a na obrazovkách HMI zvýraznením vhodnej polohy na začatie asistovaného parkovania.

Úplne nová platforma špecifická pre EV bola navrhnutá tak, aby poskytovala zábavný a ľahký elektrický výkon s výnimočnými jazdnými vlastnosťami v mestskom prostredí. Výkonný elektrický motor, kompaktné proporcie, polomer otáčania 4,3 m , rozloženie hmotnosti 50:50 a nízke ťažisko sú kombináciou dodávajúcou vozu športový a dynamický charakter. Výsledkom je tichá, plynulá a obohacujúca jazda s okamžitým zrýchlením, ktorá umožňuje ľahkú navigáciu po rušných uliciach. Honda e má okrem ovládania jedným pedálom aj dva režimy jazdy: normálny pre pokojnú kultivovanú jazdu mestom a športový, so zvýšenou citlivosťou a odozvou.

Honda e je k dispozícii v dvoch prevedeniach – prevedenie „Honda e“ poskytuje dojazd 222 km (WLTP) spolu s komplexnou štandardnou špecifikáciou. Druhé prevedenie „Honda e Advance“ má na výber 16” alebo 17” zliatinové kolesá, zvýšený výkon motora a stredové spätné zrkadlo s kamerovým systémom, ktorý je možné zapnúť tak, aby sa obraz zo stredovej zadnej kamery prenášal na displej spätného zrkadla. Medzi ďalšie vylepšenia patrí výkonnejší zvukový systém, vyhrievané čelné sklo a volant a inteligentná pomoc vodičovi pri parkovaní Honda Parking Pilot.

Pokročilý elektrický hnací systém využíva osvedčené elektrifikačné technológie Honda so schopnosťou rýchleho nabíjania, aby uspokojil požiadavky každodenného dochádzania. Vysokokapacitná batéria s kapacitou 35,5 kWh poskytuje dojazd 222 km (WLTP), pričom na 80 % je možné ju nabiť už za 30 minút rýchleho nabíjania. Unikátny systém riadenia tepla optimalizuje kapacitu batérie pri vysokých a nízkych teplotách, čo umožňuje vozidlu udržať si optimálny dojazd a umožňuje častejšie rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom.

Honda e je lídrom stratégie značky tzv. elektrickej vízie „Electric Vision“ pre európsky región, ktorá predstavuje záväzok k udržateľnejšiemu modelovému radu. Odvážnou ambíciou bude elektrifikácia všetkých hlavných modelov spoločnosti Honda v Európe do roku 2022, čo je o tri roky skôr, ako bol predtým oznámený cieľ do roku 2025: Demonštruje to dôveru Hondy vo svoju overenú technológiu elektrických a hybridných hnacích ústrojenstiev.

V rámci tohto zrýchlenia sa v nasledujúcich 36 mesiacoch uvedie na trh šesť elektrifikovaných modelov vrátane modelu Honda e, úplne nového modelu Jazz s hybridným pohonom, štýlového SUV a elektrického vozidla s prídavnou batériou. Nové „e-čko“ od Hondy: Značka technológie zjednotí všetky svoje elektrifikované výrobky pod rovnakým globálnym názvom. V rámci svojho cieľa elektrifikácie v Európe do r. 2022 rozšíri Honda uplatnenie svojho dvojmotorového hybridného systému e:HEV na celú zostavu vozidiel Honda v Európe, počnúc Jazzom novej generácie, ktorý bude k dispozícii v lete v roku 2020.

Vízia spoločnosti Honda pre udržateľné budúce dodávky energie zahŕňa riešenia mestského nabíjania, nabíjačky pre domácnosť a komerčné energetické služby. Nabíjačka Honda je nové riešenie nabíjania pre domácnosti spoločnosti Honda. Okrem rýchleho a spoľahlivého domáceho nabíjania sa bude bezproblémovo spájať aj s elektrifikovanými vozidlami Honda a umožní majiteľom pripojenie na diaľku prostredníctvom smartfónov.

  1. Výrazný moderný dizajn exteriéru s čistými líniami a hladkými povrchmi
  • Honda e predstavuje novú identitu malého modelu s vynikajúcou jednoduchosťou dizajnu a silnou afinitou k modernému životu.
  • Moderný štýl s minimalistickým vzhľadom - navrhnutý bez kompromisov
  • Prvotriedne zapustené kľučky dverí a kamerový systém bočných spätných zrkadiel prispievajú k prehľadnému profilu
  • Čisté línie a zapustené prvky optimalizujú aerodynamickú účinnosť a zdokonalenie

Honda e sa vyznačuje jednoduchosťou dizajnu, ktorý opakovane upozorňuje na charakter a estetiku malej Hondy, zatiaľ čo jemne odráža DNA jej predkov. Výsledkom je nekompromisný dizajn so zameraním na funkčnosť a jednoduché použitie, ako aj jednoduchý a čistý exteriér s jedinečným štýlom.

Úhladné línie sa tiahnu od kapoty po panoramatické čelné sklo a zapustené predné stĺpiky, ktoré dosadajú takmer na sklo, a vytvárajú bezrámový vzhľad okna, ktorý zvýrazňuje moderné, čisté boky karosérie. Umiestnenie kompaktných bočných kamier eliminuje potrebu kanálových vedení na odvádzanie prúdu vzduchu a dažďovej vody z boku vozidla, čím sa znižuje obvyklý odstup stĺpikov od susedného skla.

Prehľadný profil uľahčujú kľučky zapustené do dverí, ktoré sa vysunú zo strany vozidla, keď vodič prichádza s kľúčom s diaľkovým ovládaním alebo keď aktivuje digitálny kľúč pomocou aplikácie My Honda+ prostredníctvom smartfónu. Zapustené kľučkyrukovätí zadných dverí sú integrované do zadného stĺpika, aby sa zachoval hladký povrch exteriéru. Jedinečnými vlastnosťami vozidla tejto triedy sú vysúvacie kľučky dverí a kamerový systém bočných spätných zrkadiel (SCMS - ďalšie informácie sú uvedené v časti 5). Antény pre rádiové, GPS a mobilné dáta, ktoré pokračujú v aerodynamickom prehľadnom dizajne, sú integrované do horného okraja zadného okna.

Čierne panely s jedinečnými konkávnymi profilmi, umiestnenými vpredu a vzadu medzi svetlami, určujú dizajnové motívy modelu Honda e. Pozornosť venovaná detailom je zrejmá v okrúhlych združených svetlách, ktoré podporujú celkový jednoduchý a čistý dizajn a pomáhajú definovať „ľudskú tvár“ modelu Honda e. Dizajn kruhovej žiarovky - moderná interpretácia klasických štýlov žiaroviek - opäť spája príjemnú estetiku s funkčnosťou. Unikátna kombinácia predných svetiel tri v jednom obsahuje krúžok denného svietenia, krúžok smerových svetiel a projektor diaľkových svetiel v strede.

Vďaka 12 samostatným diódam LED na krúžok je možné dosiahnuť viac funkcií osvetlenia, napríklad sekvenciu osvetlenia, ktorá víta vodiča, keď príde k automobilu. Rovnaké združené zadné svetlá pozostávajú zo súvislej konštrukcie, pričom zadné svetlo, brzdové svetlo a smerové svetlo sú integrované v jednej jednotke.

Posilnením funkčného prístupu založeného na dizajne je pokročilý nabíjací port vozidla integrovaný v strede kapoty, aby sa dal ľahko používať z oboch strán vozidla. Veko je vyrobené z vysokopevného skla, ktoré vyžaruje kvalitu a krásu. Port sa ovláda pomocou ovládača alebo aplikácie My Honda+ a je starostlivo navrhnutý pre hladké otváranie a optimalizovaný pre každodenné pohodlie. LED osvetlenie, viditeľné cez elegantný kryt, víta vodiča po priblížení sa k automobilu a komunikuje rozsvietením modrej farby pri nabíjaní, alebo červenej, ak nabíjací systém zistí chybu.

Pod povrchom sa skrýva úplne nová platforma špecifická pre EV, ktorá umožňuje kompaktné proporcie. Nízky a robustný vzhľad, zvýraznený rozšírenými podbehmi, ukrývajúcimi široké kolesá a pneumatiky, prepožičiava jednoduchému a čistému dizajnu exteriéru športový, dynamický akcent.

Dizajn zliatinových 16-palcových kolies pre model Honda e základnej úrovne má ľahký a jednoduchý štýl, s veľkým stredným krytom na zakrytie matíc kolies a štíhlymi rovnými lúčmi. 17-palcová verzia modelu Honda e Advance pridáva jedinečné dvojfarebné charakteristiky so špeciálne navrhnutými krytmi, ktoré pred pohľadmi skryjú brzdový kotúč a strmene, čo ešte viac vylepšuje čistý vzhľad vozidla.

  1. Moderný dizajn interiéru s jednoduchými, minimalistickými estetickými a kvalitnými materiálmi vytvára zážitok, ako zo salóniku

  • Subtílne moderné materiály a kvalitná poťahová látka v štýle melange vytvárajú dojem ako v salóniku
  • Pohodlná kabína poskytuje priestor pre cestujúcich porovnateľný s priestormi pre automobily vyššieho segmentu
  • Pohodlné usporiadanie interiéru navrhnuté pre cestujúcich a vodiča pre ľahké a intuitívne používanie

Jednoduchý a čistý exteriér dopĺňa kabína s jemnými modernými materiálmi, ktorá vytvára relaxačný a pocitovo moderný priestor. Veľkorysý rázvor umožňuje priestor pre cestujúcich porovnateľný s priestorom pre autá vyššieho segmentu, pričom jednoduchý prístup prispieva k vzdušnému vnútornému prostrediu.

Vodorovné línie širokých dotykových LCD panelov (viac informácií je uvedených v časti 5) zvyšujú pocit priestrannosti. Bezproblémý výhľad zabezpečuje horizontálne širokouhlé panoramatické čelné sklo. Okrem toho je lišta stierača skrytá, aby sa zabránilo vizuálnym prekážkam.

Pocit ako v salóniku štvormiestneho interiéru orientovaného na pohodlie je ďalej umocnený použitím kvalitnej poťahovej látky v štýle melange a iných materiálov príjemných na dotyk v relaxačných a moderných odtieňoch. Ozdoba zo syntetického dreva má teplý, príjemný, prvotriedny vzhľad a je veľmi príjemná na dotyk.

Vďaka pohodlným vlastnostiam kabíny s vyspelými technológiami je Honda e vhodná na jednoduché každodenné použitie. Okrem množstva obrazoviek, ktoré pomáhajú vodičovi, je možné zapnúť centrálny zrkadlový kamerový systém, ktorý prenáša obraz zo stredovej zadnej kamery na displej spätného zrkadla, čím sa zvyšuje bezpečnosť a pohodlie, najmä ak výhľad vodičova dozadu zakrývajú cestujúci alebo náklad. Táto funkcia je štandardnou výbavou triedy Honda e Advance.

Dvojramenný volant pokračuje v téme zbližovania minimalistickej jednoduchosti a funkčnosti. Lesklé čierne akcenty obklopujú ovládacie tlačidlá pre audio a rozpoznávanie hlasu, informačný panel merača na ľavej strane a rozhranie tempomatu na pravej strane.

Okrem pripojenia Bluetooth sú pod stredovou konzolou k dispozícii viaceré vstupy na pripojenie, ktoré uľahčujú nabíjanie a pripojenie zariadení. Patria sem HDMI, 12 V napájanie a 230 V (maximálne 1500 W) sieťová zásuvka (UK typ G pre vozidlá s pravostranným riadením a európsky typ F pre vozidlá s ľavostranným riadením). K dispozícii sú aj dva USB porty pre cestujúcich vpredu a ďalšie dva vzadu.

Nastaviteľná stredová konzola poskytuje všestranné úložisko, pre ľahký prístup umiestnené pod nabíjacími a pripojovacími zásuvkami. Flexibilná úložná jednotka integruje vysúvací držiak na poháre a úložný zásobník pre smartfóny, ktoré je možné umiestniť v prednej alebo zadnej polohe - alebo úhľadne uložiť. Úložná časť obsahuje odnímateľné oddiely, takže priestor možno prispôsobiť veľkým alebo malým veciam.

Na úložné vrecko v stredovej konzole sa použila rovnaká tkanina ako na sedadlá a panely dverí, aby sa zachoval moderný dizajn. Držiaky na predných dverách majú tvarovanú kruhovú časť na uloženie väčších fliaš na vodu, zatiaľ čo na zadných dverách majú rozmery na štandardnú fľašu alebo plechovku na nápoje.

Široká zadná lavica poskytuje vysoko kvalitné sedenie ako na pohovke, čím prispieva k atmosfére moderného obytného priestoru. Stropné bodové svetlá nad hlavami cestujúcich, ktoré sa nachádzadjú mimo priameho pohľadu, prispievajú k pohodlnému a sofistikovanému pocitu, akoby ste zapínali svetlo v obývacej izbe. Tieto svetlá sa zapínajú tlačidlom na strednom stĺpiku.

Batožinový priestor sa vyznačuje univerzálnosťou vysokej úrovne ktorú ľudia očakávajú od Hondy, s maximálnym objemom 171 litrov (metóda VDA) so zdvihnutými zadnými sedadlami a bez okraja pre bezproblémové nakladanie. Zadné sedadlá sa pohodlne sklopia na rovnakú úroveň ako podlaha batožinového priestoru, čím sa vytvorí maximálny úložný priestor 861 litrov (po strechu, metóda VDA).

4. Výnimočný dynamický výkon s citlivou hnacou jednotkou pohonu zadných kolies, ktorá je ideálna pre dochádzanie do práce v meste

  • Platforma s pohonom zadných kolies a výkonný elektrický motor s vysokým krútiacim momentom poskytujú zábavný a bezproblémový výkon
  • Nezávislé zavesenie a odpruženie kolies nápravy MacPherson pre každé koleso a rozloženie hmotnosti 50:50 uľahčujú výnimočnú manévrovateľnosť v mestskom prostredí
  • Pokročilá vysokovýkonná batéria s rýchlym nabíjaním môže poskytnúť energiu až na 80% dojazdu za 30 minút nabíjania.
  • Spoločnosť Honda uvedie na trh svoje prvé komerčné energetické služby v roku 2020 vrátane domácich a mestských nabíjacích riešení a komerčných energetických služieb

 

Prvá Honda, ktorá bola postavená na špecializovanej platforme EV, bola navrhnutá od základov tak, aby poskytla výnimočné ovládanie, obratnosť a pohodlie pri jazde v mestskom prostredí. So športovo nastaveným pohonom zadných kolies a vysokovýkonným motorom poskytuje vozidlo Honda e dynamické vlastnosti a využiteľnosť, ktoré sú v segmente kompaktných elektrických vozidiel bezkonkurenčné.

Navrhnuté pre dynamický výkon

Kvôli pútavému zážitku za volantom inžinieri Hondy venovali osobitnú pozornosť vylepšeniu podvozku. Na celkovú dĺžku 3895 mm je vozidlo pomerne široké, až 1750mm, pričom predné a zadné krátke previsy zaručujú pevnú stabilitu. S batériou umiestnenou nízko pod podlahou vozidla je ťažisko vozidla len 500 mm od zeme a v kombinácii s rozložením hmotnosti 50:50 sa zaisťuje pôsobivá kombinácia pevnej stability a obratnej manipulácie.

Aby sa vozidlu podarilo dodať športový charakter s bezproblémovým výkonom, poháňané sú zadné kolesá. Dynamiku jazdy zvyšuje aktívny systém riadenia s variabilným prevodovým pomerom (VGR) spoločnosti Honda, pričom počet otočení volantu medzi krajnými polohami je 3,1. VGR funguje na základe zmeny prevodového pomeru vzhľadom na absolútnu hodnotu uhlov riadenia. Pri cestovných alebo vysokých rýchlostiach zabezpečuje asistenčný systém riadenia spoľahlivé zmeny jazdných pruhov a vyššiu bezpečnosť pri jazde. To spolu s úzkym pomocným rámom, platformou malého EV a kompaktnými komponentmi umožňuje polomer otáčania iba 4,3 m, čo zaisťuje výnimočnú manévrovateľnosť Hondy e v malých mestských uličkách.

Krátka vzdialenosť medzi výškou stredu naklápania a výškou ťažiska modelu Honda e umožňuje zvládnuť malé naklápanie karosérie pri zachovaní nízkej tuhosti pružín, čo umožňuje dosahovať vynikajúce jazdné vlastnosti. Inžinieri spoločnosti Honda porovnávali kvalitu jazdy automobilu s automobilmi väčšieho segmentu, pričom na dosiahnutie stability pri prudkom zrýchlení a pohodlnej a príjemnej jazdy pre cestujúcich využívali konštrukciu nezávislého odpruženia štyroch kolies McPherson s kovanými hliníkovými komponentmi.

Systém elektrických servobŕzd na všetkých štyroch kolesách zaisťuje stály brzdný účinok a dobrú spoluprácu s regeneratívnym brzdovým systémom. 15-palcové brzdové kotúče vpredu sú pre zlepšenie výkonu vetrané. 16-palcové kolesá základnej triedy Honda e sú obuté do pneumatík Yokohama BlueEarth A, aby sa dosiahla optimálna rovnováha medzi vysokým výkonom a účinnosťou. 17-palcový dizajn pre úroveň Honda e Advance pridáva pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, pre vyššiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach a priľnavosť v zákrutách.

Systém ovládania jedným pedálom a režim jazdy

Honda e ponúka aj systém ovládania jedným pedálom na zlepšenie jazdnej účinnosti v mestskom prostredí. Ak je systém aktivovaný, umožňuje vodičovi plynule zrýchľovať, spomaľovať a zastavovať vozidlo iba pomocou plynového pedála.

Systém ovládania jedným pedálom Single Pedal Control bol zavedený pre dosiahnutie zábavnejšej a pohodlnejšej jazdy v meste. Lineárne ovládanie spomalenia, ktoré táto technológia ponúka, dáva vozidlu pružnejšiu reakciu, čo vedie k pútavejšej jazde. Zníženie potreby používať plynový aj brzdový pedál (teda dva), pomáha vodičovi cítiť sa pri jazde v zápchach mestskej premávky pohodlnejšie.

Systém ovládania jedným pedálom zabezpečuje aj zlepšenú stabilitu vozidla hlavne pri spomaľovaní a vodičovi umožňuje lepšie ovládanie a plynulejšiu jazdu v zákrutách a na snehu

Vysokocitlivé zrýchlenie vozidla je kalibrované pre optimálnu účinnosť a kultivovanosť, vodič si ho však môže prispôsobiť aj osobným preferenciám. Prepínač režimu spomalenia, aktivovaný páčkou na volante, môže nakonfigurovať brzdové charakteristiky jedného pedálu na nastavenie sily spomalenia a zabezpečenie maximálnej kontroly.

V oboch stupňoch výbavy si vodič môže vybrať z dvoch možností režimu jazdy pomocou prepínača v strede konzoly. „Normálny režim“ poskytuje ľahko ovládateľné a plynulé zrýchlenie, zatiaľ čo „Športový režim“ ponúka rýchlejšiu reakciu a výraznejšie zrýchlenie. Tieto dva režimy poskytujú vodičovi voliteľnú možnosť, ktorá vyhovuje jeho štýlu jazdy a jazdným podmienkam, aby bola jazda zábavnejšia.

Vysokovýkonné elektrické hnacie ústrojenstvo

Honda e je poháňaná osvedčenými technológiami elektrických pohonných jednotiek Honda. Vysokovýkonný elektromotor poskytuje vynikajúci krútiaci moment, napriek tomu je jedným z najkompaktnejších vo svojej triede. Model Honda e Advance poskytuje výkon až 154 koní (113 kW) a pôsobivý krútiaci moment 315 Nm - postačujúci na zrýchlenie vozidla zo stavu pokoja na 100 km/h za 8,3 sekundy. Základný model Honda e s výkonom 136 koní (100 kW) s rovnakým výstupným krútiacim momentom zrýchli na 100 km/h za 9,0 sekundy.

Lítium-iónová vysokokapacitná batéria s kapacitou 35,5 kWh prispieva k výnimočnej rovnováhe nízkej hmotnosti, schopnosti rýchleho nabíjania na 80 % za 30 minút a dojazdu až 222 km (WLTP) v základnom modeli Honda e. Model Honda e Advance so 17-palcovými kolesami dosahuje dojazd 210 km (WLTP).