Nová HONDA JAZZ e:HEV

Nová HONDA JAZZ e:HEV

NAJNOVŠIA HONDA JAZZ POSKYTUJE VYNIKAJÚCU VÝKONNOSŤ HYBRIDU A POKROČILÚ KONEKTIVITU
 

 


  • Hybrid e:HEV disponuje tromi režimami jazdy, pričom režim elektrického pohonu (EV Drive) poskytuje výnimočné vlastnosti v mnohých bežných jazdných situáciách
  • Celkový výkon 109 koní (80 kW) a elektrický krútiaci moment 253 Nm
  • Kombinované emisie CO2 od 102 g/km (WLTP) a spotreba paliva od 4,5 l/100km (WLTP)
  • Intuitívna špičková konektivita poskytuje komplexný balík informačno-zábavných služieb vrátane osobného asistenta Honda
  • Jazz si zachováva univerzálnosť ochrannej známky vrátane funkčnosti sedadiel Magic Seat a pôsobivého objemu batožinového priestoru 1203 litrov
  • Rozšírené bezpečnostné technológie Honda SENSING sú súčasťou štandardnej výbavy

Nová HONDA Jazz sa prvýkrát bude v celej Európe predávať výhradne s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom. Najnovší Jazz nesie nový znak Hondy e:HEV a bol skonštruovaný tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu v interiéri a neprekonateľnú využiteľnosť.

Systém e:HEV bol vyvinutý práve pre Jazz a navrhnutý bol tak, aby poskytoval príjemný zážitok z jazdy. Obsahuje dva kompaktné výkonné elektrické motory, pripojené k 1,5-litrovému benzínovému motoru DOHC i-VTEC, lítium-iónový akumulátor a inovatívnu prevodovku s pevným pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu. To všetko harmonicky spolupracuje na zabezpečení hladkej a priamej odozvy.

Celkový výkon 109 koní / 80 kW dokáže automobilu poskytnúť zrýchlenie na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen cez mestské oblasti, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Jeho účinný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 102 g/km (WLTP) a dosahuje spotrebu paliva 4,5 l/100km (WLTP) v štandardnom modeli a 110 g/km (WLTP) a 4,8 l/100km (WLTP) v modeli Crosstar.

Kvôli zabezpečeniu takého úchvatného zážitku z jazdy a výnimočnej efektivity hybrid e:HEV plynule prepína medzi tromi režimami jazdy:

  • Elektrický pohon (EV Drive): lítium-iónový akumulátor priamo napája elektrický hnací motor

  • Hybridný pohon (Hybrid Drive): motor poháňa elektrický motor-generátor, ktorý ďalej napája elektrický hnací motor

  • Režim spaľovacieho motora (Engine Drive): benzínový motor je pripojený priamo ku kolesám cez uzatváraciu spojku meniča momentu

Prechody medzi týmito tromi režimami cestujúci ani nespozorujú. Vývojári Jazzu vynaložili veľké úsilie na potlačenie oneskorenia pri prechodoch. Vysokootáčkové elektrické motory vyvinuli inžinieri Hondy tak, aby boli ľahké, kompaktné, účinné a s čo najväčšou hustotou energie. Elektrický hnací motor dokáže vyvinúť až 13 300 ot/min a vygenerovať veľký krútiaci moment až 253 Nm pre výraznú akceleráciu pri nízkych rýchlostiach.

Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu a pocitom lineárneho zrýchľovania. Tento formát znamená, že systém Honda je prepracovanejší a kompaktnejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.

Okrem plynulej akcelerácie, ktorú poskytuje e:HEV, je pohodlie z jazdy v novom Jazze ešte vylepšené vďaka použitiu odpruženia s nízkym trením a zlepšenej tuhosti karosérie.

Nová intuitívna konektivita

Ku pripojeným informačno-zábavným službám sa pristupuje cez dotykovú obrazovku alebo sa aktivujú hlasom. Patria sem aj služby týkajúce sa počasia, parkovacích miest, hudby, navigácie, hľadania polohy a telefonické služby. Komplexný balík zabudovaných aplikácií sa môže doplniť o zrkadlenie smartfónov prostredníctvom zabudovaných systémov Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia alebo kábla USB. V novom Jazze je prvýkrát k dispozícii aj WiFi Hotspot.

Pri navrhovaní prehľadného prístrojového panela a rozhrania venovali interiéroví dizajnéri automobilu veľkú pozornosť detailom. Na základe požiadaviek používateľov Honda prepracovala fyzické ovládače kľúčových funkcií dotykovými, s presne nastaviteľnou intenzitou kúrenia a ventilácie.

Osobný asistent Honda

Pripojené služby a aplikácie, prístupné prostredníctvom pokročilého rozhrania dotykovej obrazovky, je možné aktivovať aj pomocou hlasových povelov služby osobného asistenta Honda Personal Assistant. Intuitívny osobný asistent Honda, prvýkrát použitý v Honde e, je funkcia umelej inteligencie (AI), ktorá využíva jedinečné kontextové chápanie na vytváranie prirodzenej inteligentnej konverzácie a prístupu k širokému rozsahu online služieb.

Jedinečný osobný asistent Honda sa aktivuje jednoducho vyslovením frázy: „OK Honda“, po ktorej nasleduje otázka alebo pokyn. Abstraktná animácia tváre sprevádza humanizovanú reakciu a vizuálne potvrdzuje interakcie.

Aktívna bezpečnostná technológia „Honda SENSING“

Vďaka novovyvinutej širokouhlej prednej kamere, ktorá rozširuje zorné pole, sa nový automobil Honda Jazz štandardne dodáva s kompletným modernizovaným balíkom pokročilých bezpečnostných funkcií a pomôcok pre vodiča.  Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky od Hondy (CMBS) je vylepšený o premávku v noci a rozpoznáva chodcov a cyklistov, navyše teraz už zabrzdí aj preto, aby zabránil zrážke, ak vozidlo pretína smer jazdy alebo zatáča do cesty prichádzajúceho vozidla.

Prvýkrát je v Jazze štandardne zabudovaný aj adaptívny tempomat a systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu. Rovnako aj systém upozorňujúci na vybočenie z cesty, pomáha vodičovi zabrániť opusteniu jazdného pruhu tým, že ho upozorní, ak systém zistí, že by vozidlo mohlo prekročiť sledované značenie jazdného pruhu alebo ak by sa priblížilo k vonkajšiemu okraju vozovky alebo do cesty prichádzajúcich vozidiel. Súčasťou štandardnej výbavy zostávajú aj informácie o mŕtvom uhle, kompletné s monitorovaním priečnej premávky.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti rozpoznáva dopravné značky s obmedzením rýchlosti a nastavuje obmedzenú rýchlosť. Ak dopravná značka ukazuje nižšiu rýchlosť v porovnaní s aktuálnou rýchlosťou vozidla, indikátor na displeji bliká, ozve sa zvukové znamenie a systém postupne zníži rýchlosť vozidla. Súčasťou vybavenia Honda SENSING v novom Jazze ostávajú ISL, automatické diaľkové svetlomety a rozpoznávanie dopravných značiek.

Pasívna bezpečnosť je pre Hondu rovnako dôležitá ako aktívna bezpečnosť a v prípade nehody pomáha chrániť cestujúcich. Nový Jazz je teraz vybavený desiatimi airbagmi vrátane novozavedeného predného centrálneho airbagu. Tento inovatívny centrálny airbag je integrovaný v strede operadla vodiča a v prípade kolízie expanduje zboku a hlavy cestujúcich chráni pred zrazením.