Nová HONDA HR-V e:HEV

Nová HONDA HR-V e:HEV

 

ÚPLNE NOVÁ HONDA HR-V: SKONŠTRUOVANÁ PRE RADOSŤ Z JAZDY

  • Nová úroveň dynamických schopností dosiahnutá pre SUV novej generácie v segmente B
  • Pohonné ústrojenstvo Honda e:HEV prináša jedinečný a intenzívny zážitok z jazdy
  • Vylepšenia podvozku a odpruženia maximalizujú pohodlie, agilnosť a radosť z jazdy
  • Globálna malá platforma aktualizovaná pre HR-V so zlepšenou tuhosťou karosérie
  •  
  • Uvádzacia cena od 26.990 EUR
  • Efektívny a rafinovaný hybridný pohon e:HEV ako štandard
  • Elegantný tvar Coupé-SUV s čistým, moderným dizajnom
  • Vo svojej kategórii neprekonaný priestor, s vysoko univerzálnym a pohodlným interiérom

Úplne nový model HR-V e:HEV poháňa pokroková dvojmotorová hybridná technológia hnacieho ústrojenstva spoločnosti Honda, ktorá poskytuje kombináciu účinnosti a pohotového výkonu. Subkompaktné SUV sa po prvý raz pripája k modelovému radu spoločnosti Honda e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) a predstavuje jeden z posledných krokov v záväzku značky k elektrifikácii všetkých svojich európskych hlavných modelov do roku 2022.

Pri zmene konceptu modelu HR-V sa spoločnosť Honda rozhodla vytvoriť automobil s požadovanou kombináciou výnimočného dizajnu, mimoriadnej efektívnosti a maximálnej praktickosti. Nový model, koncipovaný tak, aby vyhovoval náročným potrebám moderných spotrebiteľov, dosahuje vzácnu rovnováhu medzi prémiovým štýlom SUV a mimoriadnou priestrannosťou, s kompaktnými rozmermi a ľahkým nastupovaním a vystupovaním pre cestujúcich. To všetko umožňuje princíp spoločnosti Honda „Maximum človeka, minimum stroja“ (M/M), ktorý vychádza z presvedčenia, že účelom technológie a dizajnu je slúžiť potrebám vodiča a cestujúcich.

Úvodným výbavovým stupňom je výbava Elegance, cena ktorej začína od 26.990 EUR, a ktorej súčasťou sú LED svetlomety, vyhrievané predné sedadlá, 18” zliatinové kolesá a bezproblémové pripojenie smartfónu ako štandard.

Nad tým je výbavy Advance, cena ktorej začína od 29.490 EUR a ktorá má navyše elektricky ovládané dvere batožinového priestoru s možnosťou „bezdotykového“ otvorenia a automatického zatvorenia po vzdialení sa, vyhrievaný volant, syntetickú kožu a tkaninové obloženie interiéru.

Vrcholná výbava Advance Style je k dispozícii od 31.990 EUR, a navyše obsahuje prémiové audio, jedinečné detaily a výnimočné dizajnové prvky, ako sú napríklad farba exteriéru v dvoch odtieňoch a oranžové detailové prvky v kabíne.

Registrácia objednávok na úplne nový model Honda HR-V sa začala od 10.9.2021.  Prvé dodávky nového HR-V sa v Európe očakávajú začiatkom roka 2022.

Exteriér inšpirovaný kupé s prémiovým štýlom SUV

Vďaka svojim dopredu smerujúcim charakterovým líniám a hladkým povrchom stelesňuje nová generácia HR-V e:HEV filozofiu jednoduchého, čistého a moderného dizajnu značky, ktorú už predznamenali predchádzajúce aktuálne modely Hondy.

Kompaktný tvar inšpirovaný kupé, ktorý je definovaný rovnakými kľúčovými koncepciami dizajnu, ako je funkčnosť a krása, má známy atraktívny vzhľad, s hravým charakterom a sebavedomým postojom SUV. Jeho elegantná silueta je dosiahnutá zväčšením svetlej výšky od cesty o 10 mm a znížením výšky strechy o 20 mm v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Zväčšenie rozmerov kolies na 18 palcov, ktoré je pri novom modeli HR-V štandardom, a zníženie predného previsu ešte viac zvýrazňujú robustnú príťažlivosť SUV a dodávajú estetickú pevnosť, po ktorej túžia moderní zákazníci.

Čistá jednoduchosť dizajnu je dosiahnutá prostredníctvom hladkých povrchov vozidla s vonkajšími dizajnovými prvkami zakomponovanými do tvaru karosérie. Napríklad svetlomety, jedinečná maska chladiča vo farbe karosérie a jej výrazné prevedenie v spodnej časti mriežky, sa bezproblémovo integrujú do prečnievajúcej prednej časti a predných štvrtinových panelov, čo vozidlu dodáva impozantný a elegantný vzhľad.

Boky karosérie predstavujú modernú nenápadnú estetiku s ostrou horizontálnou líniou ramien, ktorá sa tiahne zozadu až k predným svetlometom, a vytvára dojem pohybu vpred. Vyčnievajúca predná časť a zatiahnutý stĺpik A spolu vytvárajú prémiovú dlhú kapotu, ktorá vizuálne posúva objem kabíny dozadu a ešte viac zdôrazňuje elegantné proporcie kupé. Kombinácia úžitku a estetiky je zrejmá z jednoduchého, elegantného dizajnu dverí batožinového priestoru, ktorý úhľadne integruje kľučku dverí do trojrozmerného zadného panelu.

Aerodynamické vylepšenia sú dosiahnuté bez potreby zbytočných dizajnových prvkov, ktoré často narúšajú štýl. Štrbina vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočné obloženie prahov a elegantný tvar zadného svetla – to všetko pomáha znižovať turbulencie, k čomu prispieva aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie vzduchu za vozidlom. Výsledným efektom je vyššia stabilita a lepšia úspornosť paliva pri vysokých rýchlostiach, a to bez narušenia elegantného dizajnu.

Dizajn interiéru a špičková priestrannosť

Vo vnútri nového modelu HR-V každý dizajnový prvok prispieva k pocitu veľkorysej priestrannosti a vzdušnosti, ktorá spája cestujúcich s vonkajším svetom, s úrovňou komfortu a praktickosti, ktorá v segmente subkompaktných SUV nemá obdoby. Moderné tkaniny a textúrované materiály vytvárajú pocit solídnych a prémiových materiálov, s kvalitou, ktorú cítiť na dotyk.

Interiér bol navrhnutý so zameraním na priestor a svetlo, aby sa v kabíne zvýšil pocit vzdušnosti. Tento vzdušný pocit je umocnený jedinečným „Systémom difúzie vzduchu“, s prieduchmi v tvare písmena L umiestnenými v horných rohoch palubnej dosky. Tento nový systém rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetracích otvorov, kedy sa cestujúci často cítia nepríjemne, keď vzduch prúdi priamo na nich. Systém jemne usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž predných bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich. Účinok týchto nových prieduchov na cestujúcich nedopadá priamo, ale vytvára pohodlné vnútorné prostredie pre všetkých.

Pocit spojenia s vonkajším svetom začína vynikajúcim výhľadom. Ten umožnilo niekoľko vylepšení.  V prvom rade nová poloha vodiča, ktorá je o 10 mm vyššia ako u predchádzajúceho modelu. Okrem toho sú okná skonštruované tak, aby prepúšťali čo najviac svetla, k čomu napomáha vodorovne orientovaný nenápadný prístrojový panel smerujúci k rovnej línii kapoty. Okrem toho, upevnenie zrkadiel bolo posunuté dole ku dverám, čo pri zatáčaní zlepšilo viditeľnosť okolo bočného panelu karosérie.

Predné sedadlá novej generácie spoločnosti Honda, sa vyznačujú vystuženou štruktúrou, ktorá nahrádza predchádzajúcu pružinovú konštrukciu, čo pomáha predchádzať únave na dlhých cestách a zvyšuje komfort pri každodennom používaní. Pre väčšie pohodlie počas jazdy sú interiérové ovládače umiestnené optimálne čo najbližšie k zornému poľu vodiča. Prehľadné a ľahko použiteľné rozloženie ešte zvyšuje pocit priestrannosti vďaka okamžite rozpoznateľným ovládacím prvkom zvuku a ventilácie, ktoré umožňujú bezpečné a intuitívne ovládanie.

Platforma a usporiadanie

Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako pri predchádzajúcom modeli, nový model HR-V ponúka väčší priestor pre nohy a ramená, čo zvyšuje pocit priestrannosti a pohodlia. Okrem zväčšenia priestoru pre zadné nohy o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V ešte väčší rozsah sklonu sedadiel o dva stupne, vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže Hondy a dômyselnému usporiadaniu rozloženia hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožnila spoločnosti Honda zachovať mimoriadne všestranné zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.



Ľahký prístup k nákladu nezhoršila ani línia strechy inšpirovaná tvarom kupé. Inteligentné usporiadanie rozloženia a sedadlá Magic Seats, spodná hrana dverí batožinového priestoru, otvor v dverách batožinového priestoru, nízka plochá podlaha nákladného priestoru, to všetko vo vzájomnom súlade a jednote. Do výsledného nákladného priestoru sa ľahko zmestí široká škála batožiny a vybavenia na voľný čas. Napríklad dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami) možno ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe. Pohodlie pri nakladaní zvyšuje funkcia otvárania a zatvárania dverí batožinového priestoru „Power Tailgate Walk Away Close“* so zvýšenou funkčnosťou oproti iným podobným systémom. Inteligentná funkcia vzdialenosti kľúča detekuje, keď sa kľúč vzdiaľuje od automobilu, aby automaticky začala zatvárať dvere batožinového priestoru.



Model HR-V má optimalizované úložné priestory, stredová konzola je zasadená uprostred kabíny plus predné vrecko na drobnosti s USB nabíjacími zásuvkami vpredu a vzadu*, ako aj podložka bezdrôtového nabíjania*. Prémiový audiosystém, externý zosilňovač* a dotykové svetlá v kabíne ešte viac umocňujú pocit prémiového interiéru a atmosféru pohodlia.

Na základe princípu M/M spoločnosti Honda bola platforma modelu HR-V navrhnutá s hybridnými komponentmi hnacieho ústrojenstva,

 dômyselne zakomponovanými do podvozku a do motorového priestoru. To v kombinácii s inovatívnym centrálnym umiestnením palivovej nádrže Hondy a integráciou akumulátora pod priestorom kufra a nie podlahou vozidla umožňuje modelu HR-V poskytnúť maximálny komfort štyrom dospelým osobám aj napriek prítomnosti ďalších komponentov e:HEV.

Efektívne a citlivé hnacie ústrojenstvo

Osvedčená hybridná technológia spoločnosti Honda e:HEV poskytuje plynulý a príjemný zážitok z jazdy s pohotovým výkonom a pôsobivo úspornou spotrebou paliva. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC so špičkovým výstupným výkonom z pohonného motora 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.

Usporiadanie e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantnejších otáčkach. Jazdnú dynamiku vylepšujú rôzne výkonové režimy - Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B je možné zvoliť pomocou radiacej páky pre silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu. Úroveň regenerácie energie a sila účinku spomalenia sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali preferenciám vodiča, pomocou voliča spomalenia za volantom, ktorý poskytuje rôzne jazdné zážitky.


e:HEV: nízke emisie, responzívny výkon

Pokročilé hybridné pohonné ústrojenstvo e:HEV ponúka jedinečný plne hybridný zážitok, ktorý si získava uznanie v celej Európe kombináciou vysokého výkonu s vysokou úrovňou efektivity a kultivovanosti v reálnom svete. Systém sa skladá z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré pracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou.

Už teraz je preukázané, že pohonné ústrojenstvo e:HEV produkuje v rámci nového modelu Jazz najlepší pomer spotreby paliva a akcelerácie vo svojej triede. Jeho použitie v modeli HR-V využíva podobné usporiadanie pre rovnako pôsobivú účinnosť, pretože revízie interného spaľovania a IPU viedli k zvýšeniu krútiaceho momentu. Revidoval sa tiež počet batériových článkov, ktorý sa zvýšil z 48 na 60, aby sa zohľadnili väčšie rozmery modelu HR-V, a umožnilo sa väčšie ukladanie a nasadenie elektrickej energie v porovnaní s 80kW modelom Jazz. Napriek tejto väčšej veľkosti batériových článkov nebol vnútorný priestor narušený vďaka dômyselnému inžinierstvu akumulátora. Medzi ďalšie revízie hnacej sústavy patrí zníženie prevodového pomeru medzi elektromotorom a kolesami, aby sa modelu HR-V kumulatívne zlepšilo zrýchlenie a dynamický výkon.

To, čím sa systém e:HEV odlišuje, sú jeho tri režimy pohonu, ktoré sa plynulo prepínajú, aby sa zaistil optimálny výkon každého komponentu pri jazde v meste aj na diaľnici. Inteligentná elektronická riadiaca jednotka automaticky a neustále prepína medzi elektrickým pohonom, hybridným pohonom alebo motorovým pohonom v závislosti od toho, ktorý režim jazdy je v danej konkrétnej jazdnej situácii najhospodárnejší.

Pri jazde konštantnou vysokou rýchlosťou, napríklad po diaľnici, systém pracuje na pohon motora, čo je pre tento scenár najefektívnejšie. Ak je potrebné ďalšie zrýchlenie, napríklad pri predbiehaní, automobil prepne na hybridný pohon, aby dosiahol ďalšie zvýšenie výkonu. V prípade hybridného pohonu je možné navyše napájať generátor poháňaný benzínovým motorom, aby sa dobila batéria, čo v oblasti účinnosti ponúka ďalšie výhody.

Športový režim „Sport“ je možné aktivovať pomocou voliča pohonu, čo umožňuje ešte ostrejšiu odozvu plynu, zatiaľ čo ekonomický režim „Econ“ upravuje systém klimatizácie a odozvy plynu s dôrazom na efektivitu spotreby paliva. Okrem normálneho režimu „Normal“, kde je auto najlepšie vyvážené medzi obidvoma svetmi, môžu vodiči prepínať medzi všetkými jazdnými režimami prepnutím prepínača.

Pre lepší zážitok pripomínajúci elektromobil môže vodič zvoliť na prevodovke aj prevodový stupeň B. Ten ponúka voliteľné úrovne rekuperácie energie pri dobehu alebo brzdení. Úroveň rekuperácie energie a výsledná sila účinku spomalenia sa dajú v bežnom rozsahu D podstatne zvýšiť použitím pádiel za volantom.

Prevod medzi týmito jazdnými režimami - vrátane štartovania motora s cieľom generovať elektrickú energiu - je pre cestujúcich takmer nepostrehnuteľný. Namiesto použitia konvenčného systému rozdelenia výkonu s planétovou prevodovkou, ktorý spôsobuje vysoké trenie, vytvára prevodovka s pevným prevodom oveľa menší odpor vďaka minimálnemu radeniu a pri jazde čisto na elektrický pohon nakoniec spotrebuje menej energie.

Vďaka tomu dosahuje vysoko efektívny systém spoločnosti Honda väčší podiel času na akumulovaný elektrický pohon pri jazde v mestách ako iné dnes ponúkané hybridy.

Ideálna platforma pre špičkovú dynamiku a pohodlie

Súčasná malá globálna platforma spoločnosti Honda bola pre model HR-V aktualizovaná, pričom sa zvýšil pomer ocele s vysokou pevnosťou v ťahu, čím sa zlepšila tuhosť karosérie. Na stredový priečny nosník podlahy a stredový stĺpik sa navyše používa oceľ s vysokým lambda pomerom 980, čo ďalej zvyšuje pevnosť a znižuje hmotnosť o 1,5 kg. Za stĺpikmi C bola pridaná prstencová štruktúra na ďalšie posilnenie podvozku, čo umožňuje väčšiu kontrolu nad každým jednotlivým kolesom a ponúka lepšiu kvalitu jazdy a dynamické správanie.

Okrem minimalizovania hmotnostného dôsledku elektrifikácie a dopadu zlepšenia bezpečnostných vlastností sa dodatočná tuhosť kombinuje s vylepšeniami odpruženia s nízkym trením a dlhším rázvorom, čo zabezpečuje pôsobivú stabilitu podvozku. To znamená, že veľké nerovnosti vozovky sa ľahko absorbujú, čím sa dosiahne hladšia jazda, zatiaľ čo vibrácie z vozovky sú potlačené a rezonancia motora je znížená.

Všestranný prístup spoločnosti Honda k riadeniu NVH sa rozširuje na zníženie zmeny akustického tlaku pri štartovaní motora z režimu EV a na potlačenie hluku motora pri vyšších rýchlostiach. Technici tiež pracovali na znížení nízkofrekvenčného hluku na cestách spôsobeného zmenami povrchu vozovky, čím sa ďalej zlepšilo prostredie v kabíne pre príjemnejšiu jazdu.

Opakovaným ladením a testovaním každého prvku, ktorý má priamy vplyv na zážitok z jazdy, Honda výrazne zlepšila celkovú ovládateľnosť a pohodlie modelu HR-V. Tento nový dynamický charakter, ktorý je perfektne prispôsobený responzívnej povahe elektrifikovaného pohonného ústrojenstva modelu HR-V, dopĺňa vynikajúci súčasný dizajn a vynikajúcu úroveň vnútorného pohodlia a priestoru, vďaka čomu vyniká v konkurenčnom segmente kompaktných B-SUV.

Inžinieri spoločnosti Honda tiež analyzovali všetky aspekty zážitku z jazdy, aby optimalizovali dynamiku modelu HR-V. Ich pozornosť voči detailu zaznamenala zvýšenú torznú tuhosť a zmenili nastavenie riadenia, aby bol pocit pri zmene smeru plynulejší. Počiatočné zatáčanie je priamejšie a precíznejšie, celkový pocit z manévrov je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu HR-V oveľa lineárnejší a vďaka stabilnému a predvídateľnému ovládaniu vzbudzuje dôveru.

Odpruženie je v porovnaní s predchádzajúcim modelom citlivejšie a so zlepšeným trením,  evidentným hneď od prvého momentu riadenia. Bolo to dosiahnuté zvýšením presahu pružiny, čím sa znížili bočné sily na tlmiči, ktorý má tiež znížené vnútorné trenie. To v kombinácii s guľovými čapmi s nízkym trením a optimalizovanými puzdrami, zaisťuje lineárnejší a plynulejší pohyb.

Vzadu boli konštrukčné a dizajnové prvky upravené tak, aby zlepšovali ovládanie zadných kolies a jazdný komfort. Kvapalinou plnené puzdrá teraz disponujú zvýšeným tlmiacim účinkom a ponúkajú vynikajúce tlmenie nízkofrekvenčných vibrácií pre komfortnejšiu jazdu na nerovnom povrchu.  Pri revízii konštrukcie puzdra bola pridaná príruba na zníženie bočného pohybu v puzdre. Vďaka bezpečnejším sedadlám, sa znížila aj tuhosť pružiny puzdra, čo ešte viac zlepšilo ovládateľnosť a jazdný komfort.

Spoľahlivú brzdnú silu dodáva výkonný brzdový systém s prednými kotúčmi s priemerom 293 mm a zadnými kotúčmi s priemerom 282 mm. Špeciálne vyvinutá elektrická servo brzda spojená so systémom e:HEV plynule ovláda rekuperačné a hydraulické brzdy, čo zaisťuje hladký pocit brzdenia. Brzdový pedál modelu HR-V je navyše umiestnený s dôrazom na ergonómiu, čo znižuje únavu vodiča pri jazde na dlhé vzdialenosti.

Uplatňovanie „hybridných“ skúseností Formuly 1®

Vďaka technickým znalostiam svojho motoristického športového tímu inšpiroval Hybridný pohonný agregát Formule 1 od spoločnosti Honda technológiu hybridného systému e:HEV k dosiahnutiu bezkonkurenčnej úrovne energetickej účinnosti na ceste. Výsledkom je, že pohon e:HEV nového modelu HR-V ponúka mimoriadnu účinnosť a výkon v širokom rozsahu jazdných podmienok.

„Hybridné“ dedičstvo

Pôvodná Honda Insight z roku 1999 ustanovila spoločnosť Honda ako svetového lídra v hybridných technológiách. Prvý hybridný model od ktoréhokoľvek výrobcu v Európe, ktorý sa začal predávať, predstavil systém značky Integrated Motor Assist (IMA), ktorý sa spoliehal hlavne na motor, a na zvýšenie akcelerácie a zníženie spotreby paliva vyžadoval v prípade potreby asistenciu elektromotora a rekuperáciu brzdnej energie. Spoločnosť Honda pokračovala vo vývoji svojej hybridnej technológie a pokrokový dvojmotorový systém e:HEV sa teraz používa v modeloch Jazz, CR-V, v úplne novom modeli HR-V a v nadchádzajúcej 11. generácii modelu Civic.

Pokročilé a intuitívne pripojenie
Nová Honda HR-V poskytuje v interiéri bezproblémové pripojenie, ktoré majiteľom a pasažierom umožňuje ľahké spojenie s každodenným životom. Intuitívne 9-palcové dotykové rozhranie LCD je navrhnuté tak, aby vodiča čo najmenej rozptyľovalo, so zjednodušeným a plne prispôsobiteľným vetvením ponuky, ktorá umožňuje ľahký prístup k pohodlným funkciám a ovládacím prvkom. Prevádzkový čas HMI sa v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi HMI systémov výrazne zlepšil, čo umožňuje rýchle a ľahké prepínanie medzi aplikáciami a poskytuje rýchlu odozvu na vstupy a príkazy. Vodič si tiež môže zvoliť množstvo asistenčných systémov zobrazených na 7” TFT displeji, aby sa počas jazdy čo najmenej rozptyľoval.

Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje tiež zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (kábel). Bezdrôtové aktualizácie softvéru umožňujú rozšírenie na najnovšie funkcie a aplikácie.

Zvýšená bezpečnosť

Úplne nový model HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING™, a obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča v tejto triede. Systém Honda SENSING™ dostáva v úplne novom modeli HR-V vylepšenie, vrátane uplatnenia novej širšej monokulárnej prednej kamery s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu, ktoré vylepšujú predchádzajúcu kombináciu kamery a radarového snímača. Zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz detekuje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie.

Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC) zavedená pri úplne novom modeli HR-V zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel. Uhol riadenia a bočná sila G sa teraz hodnotia v spojení s vylepšenými obrazmi z kamier, aby vozidlo počas manévrov zrýchlilo skôr. Týmto sa zaistí bezpečnejší a plynulejší prechod pri predchádzaní. ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca.

Úplne nový model HR-V dokonca poskytuje informácie o mŕtvom uhle*. Využíva radarovú technológiu na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča a varuje ho výstražným symbolom v spätnom zrkadle. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu.

Posilnený bol tiež systém Sledovania priečnej premávky pri cúvaní, ktorý využíva radarové snímače na zadnej strane, aby pri cúvaní vodiča varovali pred približujúcimi sa vozidlami zľava alebo sprava. Tu je k dispozícii zvukové aj vizuálne varovanie.

Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát, funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, aby sa zvýšila istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdy po strmých zasnežených cestách.