nová HONDA JAZZ E:HEV

VYTVÁRAME NAJKOMFORTNEJŠÍ AUTOMOBIL VO SVOJEJ TRIEDE

nová HONDA JAZZ E:HEV

  • Nová konštrukcia sedadla so štruktúrou matraca zvyšuje pohodlie vodiča a spolujazdca vpredu
  • Vylepšená bedrová a panvová opora zvyšuje stabilitu tela a znižuje únavu pri dlhších cestách
  • Medzi benefity pre cestujúcich na zadných sedadlách patrí zvýšená opora, hrubšie čalúnenie sedadiel a väčší priestor na nohy
  • Zameranie na ovládacie prvky a ergonómiu znižuje fyzické namáhanie pri riadení

Pri pretváraní novej generácie modelu Jazz sa inžinieri a dizajnéri spoločnosti Honda zjednotili v snahe dať do centra rozhodovania pohodlie pre vodiča a cestujúcich. Berúc do úvahy všetky prvky automobilu ako jeden vývojový tím, boli rozhodnutia ovplyvňujúce konštrukciu, dizajn a ergonómiu prijaté súčasne, čo viedlo k špičkovej úrovni pohodlia a priestrannosti, a v porovnaní s predchádzajúcim prevedením k výraznému pokroku.

Ústredným prvkom pri dosahovaní tohto cieľa je novovyvinutý rám sedadla spoločnosti Honda, ktorý stabilizuje polohu tela s opornou štruktúrou matraca. Matrace predných sedadiel s novou štruktúrou sú umiestnené na spodnej aj zadnej časti sedadla a nahrádzajú dizajn predchádzajúcej verzie s pružinou S. Zavedenie širšieho sedáka umožnilo zväčšenie hĺbky sedadla o 30 mm so zvýšenou mäkkosťou, ktorá sa okamžite prejaví pri posadení. Táto nová štruktúra v kombinácii so zosilneným čalúnením umožňuje, aby sa vankúš mierne ohýbal, ale zásadne nedosahoval najnižšiu úroveň.

Vylepšená štruktúra v zadnej časti sedadla zvyšuje bedrovú a panvovú oporu, čím sa telo stabilizuje. Pomáha to cestujúcich na dlhších cestách predchádzať únave, najmä v oblasti bedier a pásu. Nová konštrukcia navyše uľahčuje udržiavanie pohodlnej a stabilnej polohy pri jazde, dokonca aj v zákrutách a na nerovných povrchoch vozovky.

Novo navrhnuté sedadlá sa smerom k hornej časti operadla sedadla zužujú, aby poskytovali objem vankúša potrebný na úplné podoprenie a pokrytie operadiel cestujúcich. Táto zúžená konštrukcia tiež poskytuje väčší priestor medzi prednými sedadlami, čo uľahčuje komunikáciu medzi prednými a zadnými cestujúcimi.  Najnižší bod výšky sedadla je o 14 mm nižšie, čo v kombinácii so zaoblenými vankúšikmi predných rohov uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z vozidla.

„Spoločnosť Honda je odhodlaná poskytovať svojim zákazníkom pohodlný priestor a maximálny pôžitok z jazdy“, povedal Takeki Tanaka, vedúci veľkých projektov spoločnosti Honda. „Keď sme uvažovali o všetkých prvkoch nového modelu Jazz, od materiálov a polohy sedadiel až po konštrukciu vozidla, študovali sme tiež ľudí a ich telá, aby sme zaistili, že poskytujeme vynikajúcu úroveň pohodlia. Následkom toho si najnovší model Jazz zachováva svoju povesť priestrannosti a praktickosti, teraz so zvýšeným pocitom zdokonalenia pri každodennom používaní.“

Inžinieri a dizajnéri spoločnosti Honda spolupracovali aj na zvýšení pohodlia cestujúcich v zadnej časti vozidla. Posunutím závesov sedadla mimo rámu operadla zadného sedadla sa vývojový tím mohol vysporiadať s pohodlím sedadla. Rúry rámu sedadla boli premiestnené, čo umožnilo inžinierom zväčšiť hrúbku čalúnenia o 24 mm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ergonomické vylepšenia zvyšujú pohodlie interiéru

 

Spoločný prístup spoločnosti Honda pri navrhovaní úplne nového modelu Jazz umožňuje, aby konštrukcia vozidla, sedadlá a ovládacie prvky fungovali v harmónii a optimalizovali tak pohodlie vodiča. Uskutočnilo sa množstvo jemných úprav, ktoré všetky prispievajú k výraznému zníženiu fyzického stresu pri jazde.

Medzi ergonomické vylepšenia patrí umiestnenie brzdového pedálu hlbšie vo vnútri priestoru pre nohy, čím sa znižuje potreba nastavenia polohy sedadla kvôli pohodlnej obsluhe pedála. Uhol brzdového pedála sa tiež zmenil, čo umožňuje zväčšenie uhla nohy o päť stupňov pre prirodzenejší účinok na pedál, zatiaľ čo sedadlo sa podľa toho premiestnilo tak, aby poskytovalo optimálnu oporu stehnám.

Nastavenie pohodlnej polohy pri riadení je ľahšie ako kedykoľvek predtým vďaka zväčšenému rozsahu nastavenia volantu, čím sa stred volantu posunie bližšie k vodičovi o 14 mm. Uhol volantu je teraz tiež o dva stupne vzpriamenejší ako v predchádzajúcom modeli, takže sa viac orientuje na vodiča. V dôsledku týchto zmien sa zníži množstvo pohybov rúk a pliec, ktoré sú potrebné na dosiahnutie na volant, čím sa zlepšuje odstup ramien od sedadla o 18 mm.

Pohodlie na zadných sedadlách bola dôležitá téma pri tvorení komplexnej konštrukcie vozidla, čo viedlo k tomu že cestujúci na zadných sedadlách majú najlepší priestor pre nohy v tejto triede, 989 mm, pričom vodiace koľajnice predných sedadiel sa posunuli ďalej od seba a zväčšila sa šírka medzi nimi. Palivová nádrž sa nachádza v strede podvozku pod prednými sedadlami - jedinečná vlastnosť vo svojej triede – umožňuje novému modelu Jazz zachovať si univerzálne zadné sedadlá Magic seats, ktoré ponúkajú flexibilitu „sklopenia do roviny“ alebo „vyklopenia sedáku zvislo nahor“, v závislosti od požiadaviek na náklad v batožinovom priestore.

Posúdením všetkých možných spôsobov zlepšenia pohodlia cestujúcich, ergonomického ovládania a priestrannosti interiéru a ich začlenením do všetkých častí procesu navrhovania vozidla, prináša spoločnosť Honda presvedčivú novú ponuku v kompaktnom segmente. Výsledkom je úplne nový hybridný mestský automobil, ktorý kombinuje výnimočnú účinnosť s vynikajúcou každodennou použiteľnosťou a komfortom a je pripravený uspokojiť potreby moderných spotrebiteľov.