HONDA CR-V e:HEV SPORT LINE 2021

HONDA CR-V e:HEV SPORT LINE 2021

 Posilnená Honda CR-V sa pripája k radu e:HEV

  • CR-V dostáva nové označenie e:HEV, aby došlo k zosúladeniu s radom vozidiel spoločnosti Honda e:TECHNOLOGY
  • Nová výbava Sport Line prináša prepracovaný dizajn
  • Medzi vylepšenia radu CR-V e:HEV patrí nový dizajn zliatinových kolies a vylepšenia štýlu interiéru

Vynovený rad CR-V, kde je prvýkrát štandardom pokročilá hybridná technológia Honda, dostáva novú nomenklatúru e:HEV, ktorá sa zhoduje s úplne novým modelom Jazz e:HEV v rade vozidiel e:TECHNOLOGY. Spoločnosť Honda zvyšuje aj príťažlivosť svojho radu a pridáva novú výbavu Sport Line, ktorá prináša športový a prepracovaný štýl.

Pridanie radu CR-V do rodiny e:HEV nasleduje po uvedení nových modelov Jazz e:HEV a Honda e a prispieva k záväzku spoločnosti Honda elektrifikovať do roku 2022 100 % svoj európsky rad. Okrem nového označenia e:HEV sú modely CR-V vybavené aj modro lemovaným znakom Honda, ktorý zdôrazňuje ich povesť nízkych emisií.

CR-V e:HEV je vybavený responzívnou a vysoko účinnou pokročilou hybridnou technológiou hnacieho ústrojenstva spoločnosti Honda, ktorá bola prvýkrát predstavená v modeli CR-V v roku 2019. Technológia inteligentného multimodálneho pohonu (i-MMD) sa skladá z dvoch elektrických motorov, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom, inovatívnou prevodovkou a tromi inteligentnými režimami jazdy a dosahuje účinnosť a zlepšenie v skutočných podmienkach. Je k dispozícii v usporiadaní s pohonom predných kolies (FWD) a pohonom všetkých kolies (AWD).

Nová výbava Sport Line sa uvádza spolu s niekoľkými aktualizáciami modelu CR-V.

CR-V Sport Line je k dispozícii s možnosťou výberu z dvoch povrchových úprav, čierna perlová Crystal alebo biela perlová Platinum – má zatmavené štýlové akcenty, ktoré rozširujú príťažlivosť modelu CR-V e:HEV. K takýmto akcentom patrí obloženie svetlometov, bočné zrkadlá a ozdoby z tmavého chrómu s čiernou povrchovou úpravou taktiež aplikované na zliatinové disky a matice kolies.

Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Vo všetkých verziách je navyše štandardom Honda Sensing™, ktorý patrí k najkomplexnejším balíkom aktívnej bezpečnosti a asistenčných technológií vo svojej triede a pri pomoci vodičovi kombinuje informácie z radaru a kamery.

  1. Nová výbava Sport Line prináša pre model CR-V prepracovaný dizajn

  • Nová výbava Sport Line rozširuje pôvab modelu CR-V e:HEV
  • Sport Line ponúka športový a prepracovaný štýl
  • Prémiový interiér v sebe nesie silu a solídnosť, povrchová úprava je z materiálov príjemných na dotyk

Pridanie novej výbavy Sport Line dáva zákazníkom možnosť ťažiť z priestrannosti a praktickosti modelu CR-V pri výbere športovejšieho štýlu. Modernizácie interiéru zlepšujú kultivovaný a prémiový dojem z modelu CR-V.

Zadná časť auta má v porovnaní s treťou generáciou CR-V výraznejšie kontúry, doplnené širšími podbehmi všetkých štyroch kolies. Jeho dynamický vzhľad umocňuje robustne vyzerajúce plátovanie dolnej časti karosérie zvýraznené lesklým kovovým obložením, ktoré spája predné a zadné kolesá.

Nová výbava Sport Line je k dispozícii v dvoch povrchových úpravách, čierna perlová Crystal alebo biela perlová Platinum. Obsahuje tiež tmavé akcenty na obložení svetlometov a bočných zrkadlách a tmavá povrchová úprava je aplikovaná na zliatinové disky a matice kolies.

Interiér modelov Sport Line využíva ďalšiu škálu vizuálnych vylepšení. Na vnútorné obloženie konzoly, palubnej dosky a výplní sa použilo tmavé drevo dverí. Na rámoch klimatizácie a informačného systému je prepracovaná čierna povrchová úprava v klavírnej čiernej farbe. Obloženie volantu, radenie prevodových stupňov a kľučky dverí tiež dostávajú povrchovú úpravu v klavírnej čiernej farbe, pričom čierne čalúnenie stropu, obloženie stĺpikov a kožené sedadlá dotvárajú zážitok z línie Sport Line.

Modely Sport Line sa ďalej vyznačujú tmavým chrómovým povrchom okolo hmlových svetiel a na mriežke so sprievodnými akcentmi na nárazníku, dverách a zadných dverách. U variantov FWD a AWD Sport Line je súčasťou štandardnej výbavy tónované sklo, ktoré dopĺňa sofistikovaný vzhľad.

Prvé kusy Honda CR-V Sport Line budú dostupné na dealerstvách Honda od polovice októbra za 37.090 EUR (2WD verzia) a neskôr aj AWD verzia 39.090 EUR. Uvedené ceny sú vrátane DPH a neobsahujú aktuálne cenové zvýhodnenie.

  1. Hybridná technológia spoločnosti Honda prináša kultivovanosť, odozvu a efektivitu

  • Systém Honda Hybrid Performance využíva inteligentnú technológiu multimodálneho pohonu na plynulé prepínanie medzi zdrojmi energie
  • Mimoriadne zlepšenie prináša hnacie ústrojenstvo a jedinečná prevodovka s pevným pomerom
  • Emisie CO2 od 151 g/km (kombinovaný cyklus WLTP) pri spotrebe paliva 6,6 l/100 km (verzia FWD)

Honda CR-V e:HEV 2020 je k dispozícii výhradne so zdokonalenou technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance, ktorý bol prvýkrát predstavený v modeli CR-V v roku 2019, je možný vďaka technológii „Inteligentný multimodálny pohon“ (i-MMD). Skladá sa z dvoch elektrických motorov, jednotky riadenia výkonu, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovej batérie a inovatívnou prevodovkou s pevným pomerom a dosahuje vysokú úroveň účinnosti a zlepšenia.

Model CR-V e:HEV je vybavený účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 koní) pri 6200 ot/min a výkonným 135 kW (184 koní) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm (232 lb ft). Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V eHEV zrýchliť z nuly na 100 km/h vo verzii FWD za 8,6 sekundy a od 8,9 sekundy pri modeli AWD, s maximálnou rýchlosťou 180 km/h.

Jeho palivovo úsporný hybridný systém produkuje emisie CO2 od 151 g/km (kombinovaný cyklus WLTP) a má spotrebu paliva 6,6 l/100 km (kombinovaný cyklus WLTP) u modelov s pohonom predných kolies a emisie CO2 od 161 g/km (kombinovaný cyklus WLTP) a spotrebu paliva 7,1 l/100 km (kombinovaný cyklus WLTP) u modelov s pohonom všetkých kolies.

Inteligentné režimy jazdy

Jedinečná technológia i-MMD od spoločnosti Honda získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť. Súčasťou týchto režimov sú: EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru, Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzatváracej spojky meniča momentu.

Vo väčšine situácií pri jazde v meste, hybridné CR-V e:HEV z dôvodu optimálnej efektivity bude plynulo prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. EV Drive umožňuje čisto elektrický pohon a umožňuje dojazd približne 2 km s nulovým rozsahom emisií, v závislosti od podmienok jazdy a stavu batérie. Režim Engine Drive je najefektívnejším režimom pre vysoké rýchlosti a pri potrebe zvýšiť krútiaci moment motora sa za určitých okolností môže doplniť o „podporný“ špičkový výkon na požiadanie z elektrického motora.

Systém i-MMD rozhoduje o prepínaní medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať účinnosť bez vyrušovania vodiča vyžadovaním jeho aktívneho prístupu.

2,0-litrový motor, hnací motor, motor-generátor a jednotka riadenia výkonu sa nachádzajú pod kapotou. Lítium-iónový akumulátor je pod batožinovým priestorom.

Inovatívna prevodovka s pevným pomerom

Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Tento formát znamená, že systém Honda je prepracovanejší a kompaktnejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.

Inžinieri programu CR-V e:HEV sa snažili zabezpečiť, aby prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiadúcej spätnej väzbe cez pedále alebo volant, čo znamená, že vozidlo sa vyznačuje vynikajúcim manažmentom hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH).

Systém nastavenia spomaľovania – intenzity rekuperácie, pádlami za volantom

CR-V e:HEV je vybavený systémom nastavenia spomaľovania - intenzity rekuperácie, ktorý vodičovi umožňuje prostredníctvom preraďovačov za volantom nastaviť rýchlosť spomaľovanie automobilu pri ubratí plynu.

Predvolená rýchlosť spomaľovania, ktorá je zobrazená na 7-palcovom informačnom rozhraní vodiča (DII), je signalizovaná symbolom jednej vlnovky. Počet vlnoviek sa zvyšuje úmerne s rýchlosťou zvolenej decelerácie, ich maximálny počet je štyri.

Potiahnutím preraďovača na ľavej strane volantu (označeného symbolom mínus) môže vodič zvýšiť rýchlosť decelerácie – a rýchlosť zhromažďovania energie pre hnacie ústrojenstvo. Potiahnutím páčky na pravej strane volantu (so symbolom plus) môže vodič znížiť rýchlosť decelerácie a spomaliť tak vozidlo jemnejšie.

Pri bežnej jazde je manuálne nastavenie rýchlosti decelerácie len dočasné a zruší sa pri jazde konštantnou rýchlosťou alebo pri akcelerácii. V režime „Sport“ sa manuálne nastavená rýchlosť decelerácie udrží až do jej zrušenia vodičom.

  1. Vo svojej triede najlepší podvozok s pôsobivou dynamikou a mimoriadnym komfortom jazdy

  • CR-V e:HEV si zachováva svoj ľahký a tuhý podvozok, čo umožňuje pokročilé dynamické ladenie a správu NVH
  • Inovatívne techniky konštrukcie použité na CR-V štvrtej generácie ešte viac zlepšujú celkovú tuhosť
  • Nové odpruženie poskytuje pohodlnú a tichú jazdu
  • Špičkové vylepšenia interiéru vrátane technológie rušenia hluku

CR-V e:HEV vychádza z najnovšej konštrukcie podvozku Hondy, ktorý zabezpečuje, že vozidlo poskytuje výnimočnú kultivovanosť a pôsobivý zážitok z jazdy s mimoriadnym komfortom.

Ľahká a tuhá konštrukcia má výhodu nízko položeného ťažiska, sofistikované systémy predného a zadného odpruženia, technológie ovládania a nové riadenie s meniteľným pomerom. „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) spoločnosti Honda, spolu so zvýšenou svetlou výškou, poskytuje modelu CR-V e:HEV jedinečnú schopnosť jazdy v akomkoľvek teréne.

Karoséria je vyrobená z ľahkých materiálov s vysokou pevnosťou v ťahu, ktoré zabezpečia nízku zotrvačnosť a veľmi tuhú platformu. V raných fázach vývoja súčasnej platformy CR-V začlenila spoločnosť Honda do svojho dizajnu ultra-vysokú pevnosť za tepla lisovanej ocele, čo zvýšilo pevnosť a znížilo celkovú hmotnosť karosérie.

Pokročilá technológia jednoliatej konštrukcie
Vynikajúce materiály a sofistikované strojárenské procesy sú základom nového dizajnu platformy CR-V, pomáhajú vytvárať ľahší a tuhší podvozok. Tuhosť jednotnej platformy výrazne prispieva k pôsobivým charakteristikám NVH automobilu.

V procese montáže karosérie sa využíva aj inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najskôr sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Táto technika sa líši od bežnej metódy montáže rámu karosérie, kedy sa najprv zmontuje vonkajší rám a potom nasleduje vnútorná montáž a spoje. Táto nová výrobná technológia významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie.

Pri zváraní s krátkym rozstupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. Toto opatrenie ďalej prispieva k zvýšeniu tuhosti a odolnosti.

Tieto konštrukčné, strojárenské a výrobné inovácie poskytujú lepšiu príležitosť na vyladenie odpruženia pre dokonalú jazdu a ovládanie a pomáha dodržiavať európske normy týkajúce sa kvality a vylepšovania.

Prvotriedne zlepšenia interiéru

Nová platforma prispieva k prvotriednej tichosti a kultivovanosti interiéru, čím dopĺňa hybridné benzínovo-elektrické hnacie ústrojenstvo CR-V. Príkladný manažment NVH spočíva v minimalizácii tvorby hluku a vibrácií a ich prenosu cez konštrukciu karosérie, aj použitím techník dôkladného tesnenia a zvukovej izolácie. Hlavným cieľom dolaďovania modelu CR-V e:HEV bolo vytvorenie čo najtichšieho, najpohodlnejšieho a najkultivovanejšieho zážitku z jazdy.

Aktívne rušenie hluku (ANC) znižuje nízkofrekvenčný hluk v interiéri a minimalizuje prenikanie hluku motora do kabíny. Súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého radu ANC na monitorovanie hluku od hnacieho ústrojenstva využíva dva mikrofóny zabudované v kabíne a na rušenie audio signálov potom presne načasuje „reverznú fázu“. Systém funguje bez ohľadu na to, či je audiosystém zapnutý alebo nie. Stačí, aby bežal motor.

Hluk hnacieho ústrojenstva je ešte potláčaný špeciálnym predným, bočným a zadným tesnením kapoty, izolačným panelom kapoty, krytom pod motorom a špeciálnym izolačným materiálom v palubnej doske. Ďalšiu izoláciu od hluku exteriéru v kabíne vytvára jednodielny koberec.

K tichu v kabíne prispievajú aj strategicky umiestnené tesnenia karosérie, akustické oddeľovače v predných, stredných a zadných stĺpikoch a zapustené čelné sklo. Oddeľovače v stĺpikoch znižujú prenos hluku z priestoru podlahy do kabíny a 360-stupňové trojité tvarované tesnenia dverí znižujú hluk spôsobený vetrom a zlepšujú izoláciu. V každom bočnom okne sú dole vpredu a vzadu tesniace bloky, ktoré vypĺňajú medzery medzi karosériou a sklom a tak znižujú prenikanie hluku.

Tvarované panely karosérie modelu CR-V sú tvarované tak, že prispievajú k znižovaniu dunivého hluku a akustické spodné kryty a izolačné diely v predných a zadných podbehoch, pod podlahou a kufrom ďalej znižujú hluk a vibrácie z vozovky.

Hodnotná dynamika a exemplárny komfort

Pokročilá technológia odpruženia a tuhosť karosérie prispievajú k pôsobivému a sofistikovanému jazdnému zážitku modelu CR-V e:HEV. Komfort jazdy je príkladný vďaka inteligentnému mechanickému nastaveniu a integrácii pokrokových technológií pre vyhovujúcu jazdu.

Platforma zabezpečuje dokonalý základ pre pútavú dynamiku modelu CR-V. Tím inžinieringu sa podujal vytvoriť vysoko agilné SUV s lineárnymi odozvami na riadenie podľa konceptu „jeden pohyb, jeden vstup“, ktorý je zameraný na predvídateľnosť a bezprostrednosť zážitku z jazdy.

V prednej časti poskytuje predné odpruženie so vzperou MacPherson s nižším ramenom väčšiu laterálnu tuhosť na odozvy na lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu tuhosť na optimalizovaný súlad pri jazde. Dvoj pastorkove hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom a meniteľným pomerom, ktoré je použité aj v modeli Honda Civic so špeciálnym vyladením pre CR-V s ďalším vyladením pre európske modely. Dvojpastorkový systém poskytuje výnimočnú spätnú väzbu s okamžitými odozvami, ktoré zlepšujú linearitu a presnosť.

Prenos vibrácií na volant sa minimalizoval zväčšením priemeru stĺpika riadenia na 30 mm, čo je oproti modelu CR-V spred roka 2019 nárast o 36 % a umiestnením ľahkého motora riadenia na dvoj pastorkový hrebeň a nie na jeho bežnú polohu na stĺpik riadenia. Výsledkom je lepšia manévrovateľnosť pri nízkej rýchlosti.

Viac spojové odpruženie vzadu spolu s ladením ESP zabezpečuje geometrickú stabilitu pri predvídateľnej jazde vysokou rýchlosťou, vynikajúci jazdný komfort a lineárnejšie ovládanie. Tuhý zadný stabilizátor umožňuje ostrejšie vjazdy do zákrut a zmenšuje klopenie karosérie a pružne uložená plávajúca konštrukcia pomocného rámu, zlepšuje izoláciu hluku v porovnaní s treťou generáciou CR-V.

Vpredu aj vzadu sú namontované hydraulické puzdrá pruženia, vďaka ktorým sa dosiahla vynikajúca izolácia pri jazde a zlepšilo sa potláčanie vibrácií podvozku.

Brzdenie zaisťujú vpredu 320 mm disky a vzadu 310 mm disky, ktoré sú doplnené o elektrický posilňovač bŕzd (EBB). EBB kalibruje brzdiace vlastnosti podľa rýchlosti vozidla a vstupu od vodiča a vo všetkých brzdných situáciách dokáže vytvoriť väčší hydraulický tlak rýchlejšie a s menším tlakom na pedál ako pri konvenčnom systéme.

Technológia i-MMD využíva aj regeneratívny brzdový systém na zachytenie energie, ktorá by sa pri decelerácii vozidla inak stratila.

Asistent agilnej jazdy (AHA)

Asistent agilnej jazdy (AHA) spoločnosti Honda bol do modelu CR-V namontovaný prvýkrát v roku 2018 a zákazníci, ktorí si zakúpia najnovší model, budú z tejto technológie ťažiť aj naďalej. Elektronický systém stabilizácie je špeciálne upravený pre európsky trh tak, aby zodpovedal typickému stavu povrchov vozoviek a štýlom jazdenia. Poskytovaním nenápadnej diskrétnej pomoci zvyšuje bezpečnosť a jemnými alebo rýchlejšími zásahmi do riadenia pomáha zabezpečiť plynulejšie a predvídateľnejšie správanie vozidla pri nízkych a vysokých rýchlostiach.

  1. Zdokonalené technológie zlepšujú vlastnosti AWD v skutočných podmienkach a schopnosť jazdy CR-V v teréne

  • CR-V e:HEV sa vyznačuje skutočnou vhodnosťou do každého terénu.
  • Najnovšia verzia softvéru AWD od Hondy posilňuje agilitu v teréne a zlepšuje stabilitu v ostrých zákrutách
  • Ak na zadných kolesách nie je potrebný krútiaci moment, systém AWD sa odpojí kvôli vyššej účinnosti

Vhodnosť modelu CR-V e: HEV do každého terénu je pôsobivé vďaka vysokej svetlej výške a najnovšej technológii pohonu všetkých kolies. Svetlá výška nového modelu je až 190 mm pre modely s pohonom predných kolies a až 200 mm pre modely s pohonom všetkých kolies. Napomáhajú k tomu aj kombinácie 18-palcových kolies a pneumatík, ktoré vyjadrujú aj jeho svalnatý postoj.