Honda SENSING 360

Systém sa začne používať v Číne v roku 2022 a následne sa bude globálne rozširovať

Streda, 2021, októbra 13

Honda predstavuje nový všesmerový bezpečnostný a asistenčný systém Honda SENSING 360

TOKIO, Japonsko, 13. októbra 2021 – Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. dnes predstavila nový všesmerový bezpečnostný a asistenčný systém Honda SENSING 360, ktorý odstraňuje mŕtve uhly okolo vozidla a prispieva k predchádzaniu nehodám a znižovaniu záťaže vodiča počas jazdy. Systém Honda SENSING 360, ktorý sa následne vyvinul z predchádzajúceho systému, ponúka rozšírený rozsah snímania nielen vpredu a vzadu, ale aj všesmerovo okolo vozidla.

Systém Honda SENSING 360 sa začne používať v roku 2022 ako automobilový produkt uvedený na čínsky trh. Honda sa bude snažiť o jeho rozšírenie na všetky modely, predávané na všetkých hlavných trhoch do roku 2030.

V snahe o spoločnosť bez nehody pre všetkých účastníkov cestnej premávky, reprezentovanú globálnym bezpečnostným sloganom „Bezpečnosť pre každého“, spoločnosť Honda sleduje výskum a vývoj bezpečnostných technológií z hľadiska hardvéru aj softvéru. Od svojho uvedenia na trh v roku 2014 pokročilý bezpečnostný a asistenčný systém Honda SENSING*1 ďalej zdokonaľuje svoje funkcie, rozširuje svoje uplatnenie na modely hromadnej výroby na celom svete a podporuje zákazníkov spoločnosti Honda v rôznych jazdných situáciách.

Systém Honda SENSING 360*1 teraz zvláda 360 stupňové snímanie*2 – okrem monokulárnej kamery*3, ktorú používa súčasný systém Honda SENSING, sa do prednej časti a do každého rohu vozidla pridáva celkom päť radarových jednotiek s milimetrovými vlnami. Tento rozšírený rozsah snímania pokrýva mŕtve uhly okolo vozidla, ktoré je pre vodiča ťažké vizuálne kontrolovať, a prispieva k zamedzeniu kolízií s inými vozidlami a chodcami, ako aj k zníženiu zaťaženia vodiča spojeného s jazdou. Pri vývoji systému Honda SENSING 360, spoločnosť Honda využila isvoje znalosti a know-how zhromaždené prostredníctvom výskumu a vývoja technológií automatizovaného riadenia úrovne 3.

Spoločnosť Honda sa usiluje o zníženie počtu smrteľných nehôd motocyklov a vozidiel značky Honda v cestnej premávke po celom svete na nulu do roku 2050*4. Aj keď využíva silné stránky jedinečné iba pre spoločnosť, ktorá má motocyklové aj automobilové odvetvie, Honda bude pokračovať vo svojom úprimnom úsilí hrať vedúcu úlohu pri realizácii spoločnosti bez kolízií.

Kľúčové funkcie systému Honda SENSING 360

● Vylepšenie brzdového systému na zmiernenie následkov nehody (CMBS)

Pri odbočovaní doprava alebo doľava na križovatke, keď systém deteguje iné vozidlá alebo chodcov a rozpozná riziko kolízie, sa iniciuje systém zmiernenia následkov nehody (CMBS). Systém CMBS pre Honda SENSING 360, vylepšený z CMBS súčasného systému Honda SENSING, má širší rozsah detekcie, ktorý sa rozširuje spredu vozidla a zahŕňa všetky smery okolo vozidla. Vďaka tomu môže systém pomáhať vodičovi predchádzať kolíziám a zmierňovať zrážky s iným vozidlom alebo chodcom vstupujúcim na križovatku súčasne z rôznych smerov.

● Varovanie pred vozidlami vchádzajúcimi do križovatky

Keď vozidlo ide nízkou rýchlosťou, alebo sa rozbieha na križovatke, systém bude vodiča informovať a upozorňovať na vozidlá, ktoré sa blížia ku križovatke zo strán a spredu. Keď systém rozpozná riziko kolízie s priečne prechádzajúcim vozidlom, upozorní vodiča zvukovým a vizuálnym signálom na palubnej doske aby okamžite zamedzil nehode.

● Zmiernenie nehody pri zmene jazdného pruhu

Pri zmene jazdného pruhu systém pomáha predchádzať kolízii s vozidlom v priľahlom pruhu, ktoré sa blíži zozadu. Keď systém rozpozná riziko kolízie s vozidlom, ktoré sa blíži z mŕtveho uhla za vozidlom, systém upozorní zvukovým a vizuálnym signálom na palubnej doske, aby upozornil vodiča a predišiel kolízii.

● Aktívny asistent zmeny jazdného pruhu*5

Pri jazde s adaptívnym tempomatom (ACC) s aktivovanými systémami pre pomalú jazdu v kolóne a udržiavanie v jazdnom pruhu (LKAS) a pri splnení určitých podmienok na rýchlostnej komunikácii, keď vodič zapne smerové svetlo*6, systém pomáha s riadením pri zmene jazdného pruhu.

● Asistent rýchlosti v zákrute

Pri zatáčaní na rýchlostnej komunikácii so zapnutým systémom ACC, systém vhodne upraví rýchlosť vozidla. Systém pomocou prednej kamery rozpozná zakrivenie jazdného pruhu pred dosiahnutím zákruty a pomôže vodičovi dokončiť plynulý prejazd zákrutou.

*1 Možnosti (napr. schopnosť rozpoznávania a schopnosť ovládania) jednotlivých funkcií systémov Honda SENSING a Honda SENSING 360 sú obmedzené. Nepreceňujte možnosti žiadnej funkcie systému Honda SENSING/Honda SENSING 360 a jazdite bezpečne, dbajte na dobré držanie tela a venujte neustálu pozornosť svojmu okoliu.

*2 Detekčný výkon systému Honda SENSING 360 je obmedzený. 360-stupňové snímanie neodstraňuje potrebu vizuálnej kontroly zo strany vodiča.

*3 V závislosti od obdobia predaja a modelov sú niektoré systémy Honda SENSING vybavené kamerou, ktorá nie je monokulárna.

*4 Bezpečnostný cieľ spoločnosti Honda do roku 2050 bol oznámený na inauguračnej tlačovej konferencii generálneho riaditeľa spoločnosti Honda, ktorá sa konala 23. apríla 2021. https://global.honda/newsroom/news/2021/c210423eng.html?from=topcopy

*5 Aktívny asistent zmeny jazdného pruhu nie je navrhnutý tak, aby pomáhal riadeniu pri zmene jazdného pruhu vo všetkých situáciách. *6 Ak chce vodič aktivovať funkciu aktívneho asistenta zmeny jazdného pruhu, musí pred zapnutím smerových svetiel potvrdiť bezpečnosť okolitého prostredia vrátane jazdného pruhu, do ktorého sa ide preradiť.